PLAVALNI TEČAJ in MALA ROBOTIKA

Športno atletsko društvo Mavrica je gost jutranjih aktivnosti v Zavodu 1-2-3.

V praksi pomeni. Otroci se zbirajo v igralnici, pojedo zajtrk in nato sledi tečaj MALE ROBOTIKE 5-enot, nato prihod vaditeljev plavanja in odhod na bazen Domžale, kjer poteka tečaj plavanja.

Moj osebni pogled na aktivnost in dejavnost, ki jo želim deliti z vami.

Po glavni profesiji sem vzgojiteljica, moja velika vloga je v gibanju zadnje čas pa me izjemo zanima tehnologija. Sama sem namreč bila slab matematik in fizik. Kaj šele strojništvo. S programi Lego®Educaton sem se na usposabljanjih naučila, da s pomočjo igre spoznaš ogromno tehničnih elementov in jih kasneje razumeš povsem na enostaven način.
Kako stvari delujejo, zakaj se tako premikajo, koliko daleč lahko “stroj” gre, dela, usmerja, kaj lahko še iznajdemo?…Vse to je izziv.

Izziv 21. stoletja. Če temu kasneje dodamo še elektroniko, upamo, da bodo naši otroci rešili planet. Ali obratno. A človek vedno zaupa svojim otrokom, zato naši otroci bodo, zmorejo in so!
Opažam, da v igri robotike otroci izjemno uživajo, saj je osnovana tako, da od pogovora sledi k realnemu dogajanju nato grajenju robota in ugotavljanju.
V praksi pomeni takole: Kaj je to plovnost, kako jo lahko razložimo otroku 4+

Kaj se potopi in kaj pluje

Najprej mnenja in splošna znanja kaj se potopi, kaj ne.

Nato praktični preizkus v vodi-sledi sestavljanje ladje element št. 4. Vloga enega je, da je inženir-podaja kocke, vloga drugega je, da je gradbenik gradi po navodilih, tudi inženirja.

 

Inžinirka-gradbenica

Sledi preikušanje ladje-nadgrajevanje-dodajanje-ugotovitve.

Ugotavljamo, če smo sledili navodilom
kaj se dogaja?
kaj če dodamo tovor?

Do vseh rešitev pridejo otroci sami, ker delajo v skupini vsak nekaj ve, vsak nekja ugotovi…

Končni cilj je razumeti, doumeti in vse to nadgraditi.

Nadgradnja je bila napr., da je eden izmed množice otrok povzel robotsko delo tedna in tej ladij, ki je plula na veter naredil pogon, da je lahko plula brez vetra.

nadgradnja-motor

Izjemno ponosna sem bila na to, da so otroci sodelovali aktivno, veliko pogovora, veliko dogovora (ker delajo v dvojicah) in veliko gibanja.

Napr: vetrnica-tečemo, vrtavka-se vrtimo, hokejist-igramo hokej, ladja se plazimo, katapult- ko predmet katapultiramo tečemo in ga poberemo…

aktivno preizkušanje
tek z vetrnicami

Skratka male malenkosti, ki spodbudijo aktivno igro, razmišljanje in gibanje.

Tovrsten  način učenja skozi igro je nekaj kar mora postati v šolah stalnica. S tem bodo naši otroci šolo in učenje gledali povsem z druge plati, kot nekaj zabavnega, raziskovalnega in inovativnega.

Hvala ŠAD Mavrici za sodelovanje in staršem Mavrice za zaupanje tudi Zavodu 1-2-3.

Mojca Grojzdek

POUČNO-ZABAVNO-KRETIVNO! (AKTIVNO)

vrtenje vrtavke, hitrost, spreminjanje barv, stroj za vrtenje…

nadgradnja
premik rok, spretnost robota
vloge
gradbenik-inžinir