Enostavni mehanizmi, 5+ let
Program: DUPLO mehanizmi – Simple Machines
Program LEGO® ENOSTAVNI MEHANIZMI, otrokom omogoča praktično raziskovanje delovanja strojev oziroma sestavljenih elementov. Otroci se naučijo reševanje osnovnih problemov in komunikacijskih sposobnosti tudi skozi spoznavanje poklicev (inženir, gradbenik,…).
O DELAVNICAH
Predšolski otroci se spoznajo in aktivno sestavljajo oz. se igrajo s posebnimi kockami, ki imajo dele kot so zobnik, jermen, gred, polž, pesto in podobno, torej mehanskimi deli strojev. Preko kock in sestavljanja spoznavajo mehansko delovanje kompozicij. Gradijo s skupinskim oz. timskim delom preko lažjih delovnih nalog.
Program otrokom ponuja izjemno paleto znanj iz 21. stoletja, spodbuja lažje razumevanje tehnologije, strojništva, fizike in matematike. Tesno pa dejavnost povezuje z naravo in družbo in tudi tujim jezikom. Sprva gre za dejavnost s kockami DUPLO sistema, nato čez čas uporaba sistema TEHNIC kock.
Zakaj je dobro vključiti otroka v delavnice MALE robotike
- Fina motorika – sestavljanje majhnih delov izboljšuje spretnost rok in prstov.
- Reševanje problemov – otroci se učijo, kako premagati izzive in poiskati rešitve.
- Kreativno razmišljanje – pri sestavljanju različnih modelov razvijajo domišljijo.
- Prostorska predstava – razumevanje, kako se posamezni deli povezujejo v celoto.
- Vztrajnost in potrpežljivost – sestavljanje kompleksnih struktur zahteva čas in natančnost.
- Sodelovanje in komunikacija – pri skupnem delu otroci izboljšujejo timsko delo.
- Osnove spoznavanja mehanizmov-mehanskih delov – s posebnimi LEGO kompleti -SIMPLE MACHINES
- Samozavest – uspešno sestavljen projekt povečuje občutek ponosa in samozavesti.
POUČNO
- Program LEGO® Education SIMPLE MACHINES sistem LEGO® Duplo in LEGO® tehnic
- Spoznavanje s fiziko (na primer kako hitro se lahko predmet vrti, kakšno silo uporabljamo pri premikanju, uporaba veznih sredstev – zobnik, jermen)
- Spoznavanje z matematiko (različne barve, razvrščanje/sortiranje, števila, štetje)
- Raziskovanje socialnega področja (otroci delajo v tandemih, med seboj se dogovarjajo, pogovarjajo, določajo pravila,…)
- Vključevanje umetnosti (vsaki kompoziciji dodajo svoje elemente, dodatke in izdelajo pripomočke – klančino, žogice,…)
- Opazovanje in poimenovanje mehanizmov
- Učenje sestavljanja procesno
- Testiranje, primerjanje podatkov oz. ugotovitev
KREATIVNO
- Otroci se s sestavljenimi kompozicijami igrajo, jih dodelujejo, nadgrajujejo ali popolnoma preoblikujejo v drugačno kompozicijo.
- Uporabljamo programe LEGO® Education in proste kocke iz komercialnih programov.
- Dodajamo naravne in umetne materiale
- Primerjamo vpliv, delovanje in cilje
ZABAVNO
- S kompozicijami se zabavajo preko igre in tudi občasno tekmujejo
- dodajo svoj ustvarjalni element z žive ali nežive narave
- dograjujejo in skozi igro spoznavajo naravoslovno obarvane tematike
- Projekte si medsebojno predstavljajo