Prva robotika, 6-9 let

Napredne delavnice za kreativno razvijanje idej in reševanje problemov ter prvi koraki programiranja. 

Program: WeDo 2.0, Spike Essentials, Spike Prime

Šolski otroci se spoznajo in aktivno sestavljajo kompozicije s posebnimi kockami, ki imajo dele kot so senzor, pametna kocka, zobnik, jermen, pesto, polž, gradnik, torej mehanskimi deli strojev. Preko kock in računalnika oz. tablice s programom ikonskega programiranja spoznavajo mehansko delovanje kompozicij. 

O DELAVNICAH

Spoznajo se z osnovami programiranja, ki so prilagojena otroški zabavi ter uporabo računalnika.

Na delavnicah otroke motiviramo v množico tematskih aktivnosti, ob tem pa otroci razvijajo veščine na področju znanosti, tehnologije, programiranja, matematike, medsebojne komunikacije in sodelovanja.

Spoznavajo delovanje elementov, ugotavljajo, zakaj se elementi vrtijo in zakaj nihajo, včasih tudi ne delujejo, kot bi morali, iščejo rešitve.

Gradijo s skupinskim oz. timskim delom, preko in postopoma zahtevnejših delovnih nalog.

Gre za uporabo programa WeDo, WeDdo2.0 in Spike Prime. 

Spretnosti, ki jih otroci razvijajo z LEGO kockami:

  1. Fina motorika – sestavljanje majhnih delov izboljšuje spretnost rok in prstov.
  2. Reševanje problemov – otroci se učijo, kako premagati izzive in poiskati rešitve.
  3. Kreativno razmišljanje – pri sestavljanju različnih modelov razvijajo domišljijo.
  4. Prostorska predstava – razumevanje, kako se posamezni deli povezujejo v celoto.
  5. Vztrajnost in potrpežljivost – sestavljanje kompleksnih struktur zahteva čas in natančnost.
  6. Sodelovanje in komunikacija – pri skupnem delu otroci izboljšujejo timsko delo.
  7. Osnove programiranja – s posebnimi LEGO kompleti, kot so LEGO Mindstorms in Spike Prime, otroci razvijajo začetniške kodirne spretnosti.
  8. Samozavest – uspešno sestavljen projekt povečuje občutek ponosa in samozavesti.

POUČNO

  • Spoznavanje in aktivno delo z računalnikom/tablico in osnovami programiranja v programu Scratch (povezava pametne kocke z računalnikom/tablico preko bluetooth povezave, sestavljanje robota po navodilih preko računalnika, spoznavanje z osnovnimi ukazi za programiranje), oblikovanje stripa s pomočjo LEGO®Education StoryStarter
  • Vključevanje naravoslovja, družboslovja, matematike, fizike, strojništva
  • Spoznavanje z znanostjo (različni načini delovanja kompozicij)
  • Spoznavanje tujega jezika (izrazi s področja programiranja)
  • Sodelovanje v timu (delo v parih, delo v skupinah, skupno iskanje rešitev)
  • Sodelovanje na dogodkih in tekmovanjih

KREATIVNO

  • Vse zgrajene kompozicije nadgradijo po svojih željah
  • Programirajo glede na to kaj si želijo, da robot dela
  • Preoblikovanje zgrajenih kompozicij
  • Uporabimo tudi druge materiale kot primer tulci, les, papir,…
  • V projektu izdelamo različne plakate ali podlage
      •  

ZABAVNO

  • Otroci se s konstruiranjem robotov učijo na zabaven način
  • Pridobivajo različne kompetence, poudarek je na sodelovanju, kritičnem razmišljanju in iskanju rešitev
  • Robota sprogramiramo, lahko z njim tudi gibamo, plešemo in pojemo 
  • Robota-e uporabimo na zanimivih tekmovanjih
  • Igramo se s funkcijami računalnika (snemanje glasov, fotografiranje, oblikovanje fotografij)